Invordering gemeentelijke belastingen.

De uitdagingen.

De schuldenproblematiek in Nederland loopt op: steeds meer inwoners hebben moeite met het betalen van de rekeningen. 

Tegelijkertijd wordt er nogal wat gevraagd van gemeenten. Zeker als we kijken naar invordering. De roep om dat meer vanuit burgerperspectief te doen, wordt steeds groter.

Het moet laagdrempeliger. Persoonlijker.

Behoorlijk invorderen.

Het rijtje aanslag-aanmaning-dwangbevel is echt niet meer van deze tijd. Elke actie is kostenverhogend, zonder dat er waarde wordt toegevoegd.

Natuurlijk stuur je al een kosteloze herinnering. Maar wat als iemand die brief niet snapt? Of gewoon even niet kan betalen?

Die kun je beter meteen zelf bellen.

Inbound:
je inwoner belt ons.

Als de aanslagen op de mat vallen, dan wil je bereikbaar zijn voor je inwoners. Laagdrempelig toegankelijk, voor alle vragen over heffen en invorderen. 

Daarom helpen we met Certin gemeenten, waterschappen en belastingssamenwerkingen met flexibel schaalbare capaciteit op de inboundlijn, tijdens de piekmomenten. 

Een oplossing waar we behoorlijk invorderen, upgraden tot een positieve klantervaring. Met kennis van zaken, voor een efficiënte realtime verwerking in jouw systemen.

Bij Certin begrijpen we: dat is lastig contact, waar je niet altijd (snel) capaciteit voor hebt. Contact dat vaak te complex is om over te laten aan uitzendkrachten.

Met een gemiddelde first time fix van ver boven de  90%, neemt Certin je organisatie écht werk uit handen.

Outbound:
wij bellen je inwoner.

Wil je een stap extra zetten en proactief inwoners benaderen over een aanslag?

Met meer dan 100.000 gesprekken per maand over facturatie, betalingen en schuldenproblematiek beschikt Certin over de ervaring om effectief met je inwoner in contact te treden.

Met meerdere pogingen, verspreid over ruime openingstijden, krijgen wij je inwoner wél aan de lijn.

We zien daarbij dat klantcontact over geld inmiddels een specialisme is geworden.

Een specialisme waarbij kennis van de psychologie achter schuldenproblematiek noodzakelijk is. Waarbij persoonlijk, betrokken én empathisch klantcontact een ingangseis is geworden om behoorlijk en effectief in te kunnen vorderen.

Bij Certin beschikken we over dat specialisme én de techniek om proactief in contact te treden als je inwoner even niet kan betalen.

Zo pakken we samen de verantwoordelijkheid om problematische schulden in Nederland terug te dringen.

Wel zo toekomstbestendig, vinden we.

Gemeentebelastingen in de praktijk.

De belangrijkste aspecten van vroegsignalering bij Certin:

Efficiënt persoonlijk contact met de inzet van innovatieve technologie

Getraind personeel, gespecialiseerd in motiverende gespreksvoering en empatisch klantcontact

Win tijd terug op je afdeling: +90% First Time Fix

En als we gaan bellen: wij krijgen de inwoner wel aan de lijn, óók in de avond en op zaterdag

Deze organisaties werken met ons samen.

Gemeentebelastingen voor BSGW.

BsGW is een belastingsamenwerking van gemeenten en waterschap in de provincie Limburg.

BsGW verwerkt honderdduizenden belastingaanslagen per jaar en daar komen veel vragen op terug.

Certin ondersteunt BsGW bij het opvangen van dit inkomende contact.

We ervaren de samenwerking tot nu toe als prettig. Bij Certin is heel merkbaar sprake van leergierigheid, ze willen het echt elke keer weer beter doen. Dat enthousiasme werkt aanstekelijk.

Daarmee levert Certin dus een belangrijke bijdrage aan ons streven naar tevreden klanten’
— Joyce, BsGW

Ontdekken wat Certin kan betekenen voor het contact met jouw inwoners in achterstand?


Laat je emailadres achter en Roel neemt contact met je op!

Vroegsignalering.

Certin ondersteunt ook diverse gemeenten bij een effectieve inrichting van vroegsignalering.