Over ons.
In de kern is het heel simpel: wij geloven dat elke klant belangrijk is, ook wanneer betalingen even uitblijven. Daarom werken we als verlengstuk van jouw organisatie en zorgen ervoor dat je klanten, of het nu inwoners zijn of consumenten, met respect en empathie verder worden geholpen.
Of dat nu gaat om vroegsignalering bij gemeenten of klantcontact over facturen voor je producten, Certin staat voor effectief én persoonlijk contact.
Waarom we begonnen.
Vijftien jaar geleden zagen wij een probleem: bedrijven investeren miljoenen in marketing en sales om die felbegeerde nieuwe klant te winnen, maar verliezen diezelfde klant zodra er betalingsproblemen ontstaan.
Meteen nog een incassotraject erachteraan. Het resultaat? Verloren klanten en oplopende maatschappelijke kosten.
Dat moest anders.
Certin is ontstaan met één doel: klanten behouden, betalingsproblemen voorkomen. Door sociaal incasseren en vroegtijdig persoonlijk contact. Met ons team van specialisten pakken we betalingsachterstanden aan zonder de klantrelatie te schaden.
Wij geloven dat een proactieve en empathische benadering werkt—en onze cijfers bewijzen dat ook.
Hoe we werk(t)en.
We begonnen Certin met een commerciële en menselijke kijk op incasso. Lage kosten voor de klant en tóch een intensief en persoonlijk traject. Betalen zo eenvoudig mogelijk maken, zonder dat de relatie met de klant onder druk komt te staan. Samen met onze opdrachtgevers keken we naar kansen om niet alleen problemen op te lossen, maar juist om omzet te verhogen door klanten te behouden.
Dit is precies hoe Telecollect is ontstaan: door persoonlijk contact in te zetten, voorkomen we incassotrajecten. Certin belt als verlengstuk van jouw organisatie, volledig uit jouw naam. Onze gespecialiseerde collega’s zijn getraind in empathisch klantcontact en weten hoe ze lastige gesprekken positief kunnen ombuigen. Ondersteund door de slimme techniek van ons contact center, zorgen zij voor de best mogelijke klantbeleving. Factuur betaald, blije klant binnenboord.
Met Klantenservice Collections hebben we inmiddels onze incassowerkzaamheden definitief achter ons gelaten. Certin zet zich alleen nog maar in om elk incassotraject te voorkomen en de klantrelatie te versterken. Wij opereren volledig als onderdeel van jouw klantenservice of debiteurenbeheer en waarborgen dat jouw klanten zich gehoord en geholpen voelen—altijd in jouw naam, altijd met jouw doelen voorop.
Dat pakken we graag nét even anders aan. Geen standaard briefje, maar empathisch én persoonlijk contact. Wij bellen jouw klanten of inwoners, ook buiten kantooruren, en zorgen dat we in gesprek komen.
Onze resultaten zijn glashelder: persoonlijk contact leidt tot betere resultaten. Altijd. Zo voorkomen we samen met onze opdrachtgevers dat problemen escaleren en zorgen we voor oplossingen die klanten daadwerkelijk verder helpen.
We werken inmiddels nauw samen met gemeenten, corporates en verzekeraars om klantcontact optimaal in te richten. Met een schaalbare aanpak zodat elke klant het juiste contact krijgt, op het juiste moment, via het juiste kanaal.
Genoeg over Certin.
Wat zijn jouw verwachtingen? Wil je een traject dat op korte termijn geld oplevert? Met zo min mogelijk inspanning, zo snel mogelijk je geld terug? Of geloof je ook dat je met een kleine investering klantwaarde kunt toevoegen? Dat je daarmee een incassotraject voorkomt dat in niemands belang is.
Certin bestaat bij de gratie van haar opdrachtgevers. Dat betekent dat we alleen succesvol kunnen zijn wanneer we samen met jou een partnership opbouwen. En dat betekent naast een langdurige samenwerking, ook betrokkenheid van twee kanten.
Wij weten alles over klantcontact, jij kent je klanten. Dus: veelvuldig contact over de resultaten en de inhoudelijke klantbenadering.
Alleen dan komen we tot wie we graag willen zijn: een verlengde van jouw organisatie voor al het contact met je klanten.
Klaar om de volgende stap te zetten?
Wil je ontdekken hoe Certin jouw klantcontact kan versterken, betalingsproblemen kan verminderen en tegelijkertijd de klantrelatie kan behouden? Kijk dan hier hoe wij organisaties helpen met een effectieve inrichting van vroegsignalering, persoonlijk en efficiënt invorderen van gemeentelijke belastingen, of met Klantenservice Collections voor al het contact over facturen.
Wil je onze kennis inzetten om jouw inhouse team nóg empathischer én effectiever in contact te laten treden met klanten of inwoners? Bekijk dan onze trainingen.