Klantcontact
trainen.

Empathisch klantcontact over facturen

De uitdagingen.

Feit: steeds meer mensen ervaren problemen met betalingen. Nog een feit: dat zorgt voor een toenemende druk op je klantenservice.

En dat terwijl de maatschappij in toenemende mate verwacht dat het bedrijfsleven verantwoordelijkheid neemt voor een groeiende schuldenproblematiek. 

Het zorgt ervoor dat je klantcontact moet bijdragen aan het behalen van zowel de korte termijn doelstellingen (betaald worden) als de  doelstellingen op langere termijn (tevreden klanten behouden).

Die mix van menselijke maat én resultaatgericht klantcontact vergt vaardigheden.

Trainen met Certin.

Bij Certin hielpen we al 100+ bedrijven en instanties met het uitvoeren van klantcontact rondom facturen óf met het trainen van inhouse afdelingen voor een effectieve, zelfstandige aanpak.

Onze trainingen zorgen voor eenduidige en empathische communicatie die tegelijkertijd effect sorteert.

Klantcontact over facturen bij Certin.

Met meer dan 100.000 gesprekken per maand over facturatie en betalingen, begeeft Certin zich in het hart van de schuldenproblematiek in Nederland. 

We zien dat klantcontact over geld inmiddels een specialisme is. Een specialisme waarbij kennis van de psychologie achter schuldenproblematiek noodzakelijk is. Waarbij persoonlijk, betrokken én empathisch klantcontact een ingangseis is geworden. Om tot een duurzame relatie met je klant te komen. 

Om die passende betalingsregeling af te kunnen spreken, die écht een oplossing biedt voor je klant.

Met die expertise helpen wij organisaties om zelf al dat klantcontact nóg beter uit te voeren. Empathischer én effectiever dus.

Onze aanpak.

Elk trainingstraject bestaat uit een combinatie van theorie, praktijkopdrachten en persoonlijke coaching. Daarbij is ook elk traject uniek: we kijken naar de context van je organisatie en de specifieke uitdagingen die jij ervaart op je klantenservice. 

Bij Certin geloven we in een doorlopend leerproces: door theorie, praktijk én coaching on the job te combineren,  zorgen we ervoor dat je medewerkers niet alleen nieuwe vaardigheden leren, maar deze ook effectief toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden.

Belangrijke modules in ons trainingsprogramma:

Onze trainingen bestaan uit de volgende essentiële modules die ervoor zorgen dat jouw team optimaal presteert:

Gespreksstructuur en gesprekstechnieken: medewerkers leren consistente en kwalitatieve klantgesprekken voeren.

Gedrag en emotie van klanten herkennen: inzicht in klantgedrag en effectief inspelen op emoties voor betere klanttevredenheid.

Bewustwording rondom aannames: medewerkers worden zich bewust van hun eigen aannames en vooroordelen, wat leidt tot betere klantinteracties.

Motiverende gespreksvoering: medewerkers leren klanten intrinsiek te motiveren om betalingsgedrag te verbeteren.

Psychologie achter schulden: inzicht in de complexe oorzaken van schulden, wat leidt tot meer begrip en effectievere incassogesprekken.

Deze organisaties werken met ons samen.

RBG & Certin: samen voor efficiënt én empathisch contact

De Regionale Belasting Groep (RBG) maakt gebruik van de diensten van Certin, om meer waarde toe te voegen aan het contact met inwoners.

Certin verzorgt trainingen om het tweedelijns, vaak complexe, contact bij RBG nóg verder te verbeteren.

Het mooiste zijn misschien wel die kleine individuele overwinningen, zoals die collega die al 25 jaar bij RBG werkt en met behulp van het traject veel meer vragen is gaan stellen aan klanten.
— Lizzy, Certin

Ontdekken wat Certin kan betekenen voor de kwaliteit van jouw klantcontact?


Laat je emailadres achter en Roel neemt contact met je op!

Klantenservice Collections.

Twijfel je of je dit complexe klantcontact zelf wilt blijven oppakken in de toekomst? Certin verzorgt klantcontact rondom facturen voor opdrachtgevers als Essent, Achmea of Greenchoice. We vertellen je graag hoe we ook jouw organisatie kunnen helpen.